In 2022 bestaat het gebouw van de Ho(o)gere Textiel School “De Maere” in Enschede 100 jaar. De huidige bewoner/gebruiker (ROC van Twente), de vorige bewoner (de Textielopleiding, nu onderdeel van Saxion Hogeschool) en de Stichting “De Maere” gaan aan dit jubileum uitgebreid aandacht besteden.

Reünie

Een eeuwfeest kan natuurlijk niet zonder een reünie van oud-studenten, -docenten en medewerkers die hebben gewerkt en gestudeerd aan de mode/textielopleidingen in het gebouw “De Maere”. Bij deze nodigen wij u van harte uit voor deze reünie.

Wanneer?

De datum van deze reünie is zaterdag 21 mei 2022.

Waar?

Uiteraard wordt u ontvangen in de jubilaris: het 100-jarige gebouw “De Maere” aan het Ariënsplein in Enschede.

Wat?

De reünie zal bestaan uit twee delen:

• Dagprogramma
    Tijdens het dagprogramma, van 10:00 tot 16:00 uur, worden de reünisten verwelkomd in het gebouw “De Maere”, waar heel veel te bezichtigen en te beleven valt en waar natuurlijk heel veel gelegenheid is voor het ontmoeten van oude bekenden en het ophalen van herinneringen. U wordt uitgenodigd
  • Avondprogramma
    ’s Avonds verplaatsen wij ons naar het Mystiek Theater, gevestigd in Spinnerij Oosterveld, in 1911 gebouwd aan de Spoorweg van Enschede naar Boekelo. Wat voormalig een textielfabriek was waar dagelijks vele arbeiders de kost verdienden, is inmiddels uitgegroeid tot een inspirerende plek met bijzondere geschiedenis. De hedendaagse community in de Spinnerij is een mix van technologie, creativiteit en innovatie.
    In het Mystiek Theater genieten we samen van een borrel en een diner-buffet. De muzikale omlijsting zal voor velen een feest der herkenning zijn, waarbij de voetjes zeker van de vloer zullen gaan…

Om de kosten van deze reünie te kunnen dekken, vragen wij van u een bijdrage van

• € 15,00 voor het dagprogramma, inclusief koffie/thee en lunch.
  • € 45,00 voor het avondprogramma, inclusief entertainment, dinerbuffet en een aantal consumpties.

Bijwonen?

Natuurlijk wilt u deze reünie bijwonen. Via onderstaande link kunt u zich aanmelden. Hier kunt u ook aangeven of u wenst deel te nemen aan het dagprogramma, het avondprogramma of beide.

Wij hopen u op 21 mei te mogen begroeten!

Vriendelijke groet,

ROC van Twente, Saxion Hogeschool, Stichting “De Maere”